lauantai 14. maaliskuuta 2015

Kesää odotellessa..



Niinkuin olen jo aiemmin maininnut, lähden Ponilaaksoon leirille Silverin kanssa. Siitä tulee ihan uusi kokemus, eka leiri Silverillä ja eka kerta kun olen ponilaaksossa. Meiltä sinne kestää todella kauan ajaa. Mutta lähden sinne kaverini kanssa, ja sitä leiriä on kehuttu. Niinpä isä saa luvan olla kiltti ja ajaa meidät sinne ;)

Mutta ei minun siitä leiristä pitänyt puhua. Minun piti kirjoittaa "omasta" leiristämme. Tallin omistaja pitää sen. Nyt puhun tallista jossa kaikki hevosemme ovat asuneet/asuvat. Se oli jo viime kesänä, mutta nyt se aika varmasti pidetään uudelleen.

Ian oli silloin jo kipeänä, joten minun ja Islan (pikkusiskoni) oli etsittävä vuokrahevoset. Tallilla on yli 30 hevosta, mutta kaikki yksityisiä. Siis oli löydettävä joku joka pysyisi hanskassa ja oli lainattavana.

Noh, minulle löytyi Raimo. Se on aika iso, kimo holesteiner. Isla sai laiata Mörköä, ex suokkiravuria. Helmi meni omalla suomenhevosella, Piialla. Viivi, luokkakaerini oli tarkoitus mennä Rositalla, yhdellä vanhalla hevosella, mutta sille tuli jalkan kipeäksi. Viivi sai laianta Tamerillaa, eli taimia, Titin, eli tallinomistajan hevosta. tai, yksi hänen hevosistaan. Taimi on siis nuori ex suokkiravuri. Silloin hän oli 5v (?). Jos Titti on oikeassa..

Yövyimme aitassa, tallin pihalla olevalla rakennuksessa. Siellä meillä oli hune, johon mahudimme me 4 juuri ja juuri. Tässä alapuolella piirokksia mitä tein aitasta kun en löytänyt kuvia.

 Ehkä saatte jotain selvää?

EDIT: Tallimme nettisivuilta löytyi kuvia aitasta joka on kauniin piirrokseni yläpuolella
aittatalvi1.jpg
(Sori tuo hevonen..)









Aamulla heräsimme 6 ja menimme Titin taloon syömään aamiaista. Sen jäleen oli tallityöt. Sitten oli vähän vapaa aikaa, sitten oli ensimmäinen ratsastustunti. Menimme vain kerran maastoon, siitä tuli niin hurja kokemus meille kaikille... Ehkä siitä lisää joskus toise?
Aarni, Titin koira aitassa :)

18 vuotias leiriratsuni Riamon GER "Raimo" ♥ Pikku kiukkupussi!


Ensimmäisen tunnin jälkeen oli ruoka, sitten vähän vapaata ja sen jälkeen joko teoritunti tai ratsastus. Joskus oli teoria ennen tuntia, joskus toisin päin. Sitten oli taas vapaata, sen jälkeen iltapala ja nukkumaan. Tämä sama n. 5p. Teoria oli mm. irtohypytys, harjaus, letitys ja muita en musita juuri nyt..


Viivi ja Taimi

Lopussa oli leirikilpailut. meidän piti letittää hevosemme. Meillä oli aikaa n. 1 ½ tuntia. En ehtinyt laitaa häntää enkä otstaharjaa. laitoin otsaharjaan vain "töyhtön". Se näytti aika hupaisalta..

Meidän piti siis sinnä ajassa myuös harjata ja laitaa kuntoion hevosemme. Raimo oli rapsuttanut itseään seinää vasten ja sillä oli aika juuri maalatusta tallin seinästä vähän jälkiä kaulassa ja hännän juuressa.

Mutta se ei haitannut menoamme!


alkuverryttely.

Meidän vanhemmat tulivat katsomaan. Siis minun ja Islan, Viivin ja Helmin. Ne kuvasivat ja videoivat, ei ollut kameraa mukan leirillä. Koira kuva on otettu ennen leirikisaa jolloin äiti toi kameran.

Kisa oli vähän este ja kouluradan sekoitus. Siihen kuulu mm. pysähdys tolppien keskelle, ravi ja laukka puomeja ja hyppyjä. Minä ja Helmi voitimme, mutta kaikki saivat pienen karkkipussin. olihan se vain leikkimielinen kilpailu.

Huomatkaa "kauniit" kampauksemme kuvissa :)

helmi ja Piia

Isla ja Mörkö

Minä ja Raimo

Viivi ja Taimi



Se oli ihana leiri, jopa leirikaste oli todella kiva! Sää oli silti vähän huono, emme päässet uimaan. Jos olen ymmärtänyt oikein, aika tallin lähellä on hevosten uittopaikka. ehkä tänä vuonna sinne?


Minä olen siellä hiano outsider, muilla on saman väriset ja kokoiset suokit ja minulla... Niin te ehkä huomaatte?
Keskellä siis Titti, tallin omistaja, Siis kutsuma nimeltään Titti. En voi sanoa häntä "tallin omistajaksi" on ihan pakko sanoa Titti.

Ajatuksena olisi siis pitää uusi leiri taas tänä vuonna. Ada, Mörkön vuokraaja (yhtä vanha kuin Helmi) olisi tulossa Mörköllä. Isla saa Silverin koska minäö pääsen sinne Ponilaaksoon, mutta entä minä? Ja Helmi? Koska Pia, helmin hevonen on valitettavasti jo vihreimmillä laitumilla :( ♥
No, tilanteet ehtivät muutuua vielä. Ainakin minä ja Viivi meinaamme siivota tosien aittahuoneen, että voimme olla toisessa huoneessa. Kun olimme 4 oli jo ahdasta.

Tästä tuli nyt tälläinen tosi pitkä postaus, mutta toivottavasti jaksoitte lukea.


Ja huomenna on sitten kisat Silverillä! Olen odottanut ekoja kisoja jo kauan! Olen ollut poissa kiaradoilta n. 9 kk, oli aikakin jo päästä takaisin! c:

2 kommenttia:

  1. Moi! Mille leirille meet Ponilaaksoon? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Menen leirille joka alkaa 29.06 ja loppuu 03.07 Se on leiri nr. 5 eli Yleis-/esteleiri He:C

      Poista

Kommentoi tähän alle, kiitos♥

Kommenttisi näkyvät sen jälkeen kun olen hyväksynyt ne, joten älä lähetä kommenttia uudelleen. Hyväksyn kaikki kommentit. Otan ilomielin vastaan rakentavaa kritiikkiä, kiva jos lukiat haluavat kertoa mielipiteensä niin että voimme tehdä yhdessä tästä blogista entistä paremman!