sunnuntai 2. elokuuta 2015

Minitour- Suomi

Oltiin siis matkalla 3 päivää. Ajelimme autolla Suomessa, teltta mukana takakontissa. Cora oli myös mukanamme. Ensimmäisen yön vietime savonlinnassa, mutta ennen sitä kävimme repoveden kansallispuistossa. Kävelimme 5km lenkin luonnossa.

Pikku rotta♥

Kun menimme tällä lautalla, minun oli pakko pitää Coreaa sylissä kun se pelkäsi.. Oli ihan matalana, jäykkänä, ja melkein tärisi pelosta niin se oli parempi ottaa syliin.

Tästäkään Cora ei uskaltautunut ilman apua yli.. Jotenkin tosi pelottava riippusilta. COra takertui kiinni minuun ja elkein raapi kynsillään kun sitä pelotti. Jos olisin katsonut alas olisin varmaan pyörtynyt, joten katsoin sitten koko ajal eteen-alas..

Nukuimme ekan yön savolinnassa camping paikalla. Se oli tosi kiva paikka. Isla ja äiti olivat uimassa aamulla mutta minä jätin väliin koska en jaksanut herätä..

Aamupäivällä lähdimme Savpnlinnan keskustaan. Käytiin syömässä, ja sen jälkeen otimme Coran ulos autosta ja kävimme katsomassa vähän paikkoja.

Sitten lähdimme katsomaan Olavinlinnaa. Se oli tosi hieno paikka. Tosin siellä oli jyrkät ja epätasaiset vanhat rappuset. Niitä piti kavuta hitaasti, ettei kompastu. Saimme kuulla oikein mielenkiintoisia asioita tästä linnasta. Savonlinnan ooperajuhlat järjestetään täällä, ja lava oli vielä siellä.

SItten lähdimme kohti Keuruuta, ja nukuimme seuraavan yön ystävien mökin pihassa. Teltassa kuitenkin.. Se oli tosi kiva mökki. Uimme aika paljon. Cora juksi vapaana ja tykkäsikin siitä hirveästi.

Soudimme järcven keskelle pelastusliivit päällä, hyppäsimme veteen ja uimme takaisin. Minulle ei löytynyt kuin aivan liian iso pelastusliivi, joten ainakin pysyin pinnalla..

Seuraavana aamuna lähdimme ajamaan kohti Yyteriä. Siellä menimme katsomaan Yyterin hiekkarantaa, joka on Suomen pisin hiekkaranta. Se on 6 kilometriä pitkä. Koiria ei saanut tuoda ihmisten rannalle", joten joku jäiu koiran kanssa odottamaan. Menimme sitten koirien hiekkarannalle, missä koira sai pitää vapaana.

Koiien hiekkarannala oli paljon huonopi hiekka ja ranta muutenkin. Cora ei uskaltautuntut edes veden lähelle. Otin sen kerran syliin ja kun olimme vedessä laskin sen vähän alemmas. Ehkä joku 50cm veden yläpuolella. En tiedä luuliko se oikeasti, että se oli vedessä, mutta se alkoi "uimaan" ilmassa. Näytti todellakin aika hupaisalta..

Meillä oli tuuri sillä tavalla, että ei satanut muuten kuin välillä kun olimme autossa. Kaikilta puolin tosi kiva reissu!

Kommentoi tähän alle, kiitos♥

Kommenttisi näkyvät sen jälkeen kun olen hyväksynyt ne, joten älä lähetä kommenttia uudelleen. Hyväksyn kaikki kommentit. Otan ilomielin vastaan rakentavaa kritiikkiä, kiva jos lukiat haluavat kertoa mielipiteensä niin että voimme tehdä yhdessä tästä blogista entistä paremman!